18 Temmuz 2010 Pazar

Çelebi Restaurant


Dediğim gibi 4 yıllık işimden bu hafta istifa ettim, İstanbul'a geldim geleli vaktimin çoğunu geçirdiğim Fındıklı - Kabataş mahallem gibi oldu..cidden öyle; kahve içtiğim, yemek yediğim, fotoğraf bastırdığım, bakkalı çakkalı, esnafı beni tanır oldu...bi nevi bütün bunlara veda etmiş oldum..her öğlen yemeğini yediğim, 'Çelebi 12' parolasını bize benimseten süper lokantam..Esnaf lokantalarının piri, asabi garsonların yuvası..Garson dediğime bakmayın 50 yıllık çalışanları Çelebinin..fazla yüz vermezler, ama pamuk gibidir hepsi..

Vedat Milor'u çağırın yoksa gözüm arkada gidecek dediysem de 'o bizim ambiyansa sıfır' verir deyip beni dinlemediler..
Madem öyle ben de sizin fotoğraflarınızı çekip yazı yazıcam dedim, keyfin bilir dediler..Çelebi'de 3 kuşak beraber çalışıyorlar..Sebzeleri ve yağları kaliteli olunca kusursuz aşçılarımıza da pek bir iş kalmıyor diyorlar..
Bizim en eğlendiğimiz kısım kasa önü para ödeme anlarıydı, 'az ondan az bundan' diye yıllarca çıldırttık kendilerini..'oooooo 6 lira mı çok diyorsun' diye hergün takıldık..sağolsunlar hep gülüp geçtiler bize..
Son gün, bu cuma saat 11 gibi uğradım yanlarına,
son kez 'az' mercimek çorbalarını içtim..sohbet ettik, vedalaştık..

Haklarını helal etsinler, yıllarca karnımızı doyurmakla kalmayıp nazımızı çektiler..Yolunuz Fındıklı'ya düşecek olursa - sadece öğle yemeği veriyorlar- mutlaka Çelebi'de karnınızı doyurun..

Bakalım yeni mekanlarım nereler olacak Pazartesi itibariyle? ama Çelebi'nin tadı hep başka olacak damağımda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder