15 Nisan 2011 Cuma

Bir garip...

tek bildiğim şu an yazmamam gerektiğim..çünkü çok sinirliyim, dişlerimi sıkmaktan acı çekiyorum o kadar söyliyim..böyle anlarda hep kendime kızıyorum, burda olmasaydın, bu insanlarla muhattap olmak zorunda olmasaydın böyle olmazdı diyorum. Yani sen seçtin, bu mesleği seçtiysen, seçmek zorunda kaldıysan bile sen suçlusun..Kafayı çalıştırsaydın da başka yerde olsaydın diyorum..Pek bir salak oluyor insan lisede, ya da ben öyleydim, ne yapmak istediğime dair oturup 5 dakika bile düşünmezdim, plansızlık üzerine kurulu hayat görüşünle işte şimdi burdasın diyorum. Sen kaşındın, şimdi çek bakalım bu tipleri...İşte böyle söylene söylene çıktım iş yerinden Cuma akşamında..
Görüşmeyeli..hayatım boyunca en uzun süren dietime başladım, çünkü en yüksek kilomdayım..5. gün bugün..Bunun yanında pilatesle yolları ayırdık daha doğrusu ayırmak zorunda kaldık, hocam haftasonu derslerine son verince, ben de en erken 9'da evde olabilince yollarımız ayrılmak durumunda kaldı..Ama hemen bir umut ışığı belirdi ve bizim mahalledeki powerplateci'yi şehir fırsatında görmemle yelkenliyi o yöne çevirmem bir oldu..bir yararı olur mu bilmem..yarın ilk deneme..
Sonra şiir çekti canım..Aylardan Nisan ve dün Orhan Veli'nin doğumgünü olunca da kaçınılmaz oldu bu isteğim..Ve bunu okudum...

"istanbul'da
boğaziçi'nde
bir garip orhan veli'yim
veli'nin oğluyum
târifsiz kederler içindeyim.
urumeli hisarına oturmuşum
oturmuş da bir türkü tutturmuşum
istanbul'un mermer taşları
başıma da konuyor martı kuşları
gözlerimden boşanır hicrân yaşları
edâlım,
senin yüzünden bu hâlim
istanbul'un orta yeri sinema
garipliğim, mahzunluğum duyurmayın anama
el konuşur sevişirmiş, bana ne
sevdâlım
boynuna vebâlim
istanbul'da, boğaziçi'ndeyim
bir garip orhan veli
veli'nin oğlu
tarifsiz kederler içindeyim"

Orhan Veli ile aynı gün doğumlu abim Kırklareli'nde bir ambulansın içinde girerken yeni yaşına, burnunda oğlunun kokusu vardı eminim..
işte böyle..mevsim değişirken, geçen yıldan beri yemyeşil duran bakımsız sardunyamın hayatta kalabilme mücadelesine şapka çıkarıyorum...sağlıcakla kalın, saksıları çalıştırın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder